Stwory, otwory
Buldog Odo
Co robią zwierzaki?
Książki obrazkowe dla najmłodszych, tekturowe.
Stwory, otwory
Książeczka obrazkowa dla najmłodszych kształtująca percepcję wzrokową oraz wspomagająca rozwój sensoryczny.
Ideą publikacji jest wprowadzanie w przystępnej formie harmonijki obrazkowej, figur geometrycznych oraz postaci
zwierząt. Zwierzęta ukazane są w ujęciu sylwetowym ułatwiającym zapamiętywanie kształtów.
Ujęcia sylwetowe zwierząt uzupełnione są, na przylegających stronach, ich odpowiednikami w ujęciu geometrycznym.
Zestawienia te działają na wyobraźnię dziecka na zasadzie skojarzeń.
Dodatkowym elementem wyróżniającym strukturę publikacji są wycięte otwory w kształcie figur geometrycznych
(koła, kwadratu, trójkąta), ułożone w centralnym miejscu strony, które po złożeniu książeczek odsłaniają fragmenty ilustracji.
Dziecko samodzielnie może składać harmonijki w dwie strony, odsłaniając wybrane fragmenty zwierząt.
Wszystkie ilustracje utrzymane są w nasyconych barwach, skontrastowanych spokojnym, jasnym tłem.
Harmonijki zachowują monochromatyczność po każdej ze stron. Ilustracje wykonane są techniką linorytu
barwnego oraz gwaszu.
Buldog Odo
Narracyjna książka obrazkowa to opowieść o buldogu angielskim o imieniu Odo,
który bardzo lubi spać. Śpi w różnych miejscach i pozycjach, ale wciąż marzy
o dostaniu się na niezdobyte łóżko. Udaje mu się to na końcu książki.
Historia jest prawdziwa, co dzieci instynktownie odczuwają i nawiązują kontakt emocjonalny z bohaterem.
W książce mamy do czynienia z dwoma rodzajami narracji, które różnią się stylem graficznym.
Ilustracje kolorowe przedstawiają sceny z życia buldoga, a ilustracje czarno-białe ukazują jego myśli.
Co robią zwierzaki?
Nienarracyjna książka obrazkowa tzw. konceptowa, wprowadzająca pojęcia, w tym wypadku czasowniki.
W zabawny sposób ilustruje charakterystyczne zachowania zwierząt oraz różnorodność wewnątrzgatunkową.
Dynamiczne kompozycje utrzymane są w stonowanej gamie kolorystycznej.
Można bawić się z dziećmi naśladując zachowania zwierzaków.
Na niektórych stronach można wypatrzeć ukryte dodatkowe rysunki przedmiotów,
które mają za zadanie wzmocnienie percepcji wzrokowej, wyobraźni oraz wprowadzają element zabawy.
Aplikacja
Jako uzupełnienie książki o zwierzakach została zaprojektowana dwujęzyczna, interaktywna aplikacja.
Aplikacja wykorzystuje animacje i dźwięki do wzmocnienia procesów poznawczych.
Jest oparta na założeniach gier komputerowych z cyklu "klikaj i steruj",
ale nie wymaga przejście poziomu do odkrycia kolejnych scen (stron),
tak jak dzieje się to w książkach.

